Prema nedavnom istraživanju Pew istraživačkog centra za online medije, oko dvije trećine američkih odraslih osoba koristi “barem neke od društvenih mreža za čitanje najnovijih vijesti.” Oko 67 posto odraslih amerikanaca se oslanja na društvene platforme kao što su Facebook i Twitter za čitanje vijesti, što je povećanje od čak 62 posto u odnosu na 2016. godinu.

Zanimljivo je da korisnici društvenih mreža kao izvor za vijesti ne koriste samo mlade osobe. Po prvi put, Pew centar je utvrdio da 55 posto američkih odraslih osoba starijih od 50 godina konzumiraju vijesti na društvenim medijima, što je povećanje od 45 posto u odnosu na prošlu 2016. godinu.

Ne samo da su Amerikanci značajno povečali korištenje društvenih mreža za sve vrste vijesti, nego sada koriste i više različitih društvenih platformi sa vlastitiu informiranost. Naime oko četvrtine svih odraslih Amerikanaca (26%) dobiva vijest s dvije ili više različitih društvenih platformi, što je osjetno povećanje u odnosu s 18% u 2016. godini i 15% u 2013. godini.

Gledajući populaciju u cjelini, Facebook i dalje vodi naspram svih ostalih društvenih mreža, kao izvor vijesti. To je u velikoj mjeri posljedica velike korisničke baze Facebooka, u usporedbi s drugim platformama, i činjenice da većina korisnika dobiva vijesti preko facebooka na originalnim web stranicama.

Iako i YouTube ima veliku korisničku bazu, negdje oko 58% cjelokupnog stanovništva, manji dio korisnika dobiva vijesti na toj platformi. Iako se ove godine povećala korisnička baza i udio vijesti na YouTubeu. Rezultat: 18% svih Amerikanaca sada dobiva vijesti na YouTubeu, što ga čini drugom najčešće korištenom društvenom platformom za vijesti, iako je još uvijek daleko iza Facebooka.

 

Twitter ima obrnutu strukturu u odnosu na YouTube: Iako veliki dio svojih korisnika dobiva vijesti na Twitteru (74% kažu da to i koriste), publika je znatno manja. To znači da sveukupno, manje Amerikanaca dobiva vijesti na Twitteru (11% odraslih u SAD-u).

 

Postoje i neke zanimljive razlike u tome gdje se takve vijesti preklapaju na društvenim mrežama. Primjerice, korisnici vijesti na Instagramu imaju veću vjerojatnost da će dobiti istu vijesti kao i na Snapchatu (40%), nego što su korisnici vijesti na LinkedIn-u, gdje 8% korisnika LinkedInovih vijesti također dobivaju vijesti iste vijesti i na Snapchatu.

No, Facebook, s takvom velikom korisničkom bazom kakvu ima, vijesti preklapa sa gotovo svim drugim društvenim mrežama: oko pola ili više korisnika vijesti (barem 48%) vijesti sa facebooka mogu pronaći i na drugim društvenim mrežama.

Piše: D.Ž.

Komentiraj