PočetnaInternetDruštvene mreže10 zanimljivih činjenica o Facebooku

10 zanimljivih činjenica o Facebooku


Vjerovali ili ne, Facebook ima već 12 godina! Sudeći po tome, vjerojatno mislite kako znate sve o Facebooku jer i najmanje sitnice vrlo brzo procure u javnost. No, nije to baš tako.

Postoje neke činjenice i podaci koji nisu toliko poznati javnosti, pa ćemo vam ih mi reći u ovom tekstu. Startup kojeg je Mark Zuckerberg pokrenuo iz svoje studentske sobe na Harvardu, danas je jedna od najutjecajnijih i najjačih firmi na svijetu, pa krećemo s time – brojem korisnika.

 

1) Facebook koristi trećina svijeta

Ako je vjerovati “New statesmenu”, Facebook ima preko dvije milijarde registriranih korisnika. To je otprilike 28.5 posto svijeta, odnosno cjelokupne populacije, te 66 posto populacije za koju se smatra da koristi Internet (op.a. 3 milijarde ljudi).
Ako idemo malo dalje, Facebook sam tvrdi da imaju 1.04 milijarde dnevno aktivnih korisnika, te 1.59 milijardi mjesečnih korisnika – onih koji FB koriste barem jedanput mjesečno. Zanimljive brojke, pogotovo što je preko 90 posto korisnika koristilo FB preko mobilnog uređaja!

2) Facebook – jedna od starijih web stranica

Iako je Facebook napravljen 2004. godine, praktički je postao dostupan 2006. godine svima starijima od 13 godina i svima onima koji imaju pristup Internetu. Samim time možemo zaključiti da je Facebook aktivan i u upotrebi 12 godina, što je za Internet pojmove – jako puno.

U biti, kada je Facebook lansiran nije postojao ni Gmail, YouTube, Reddit, Twitter, Spotify, WhatsApp … To nas vodi do pitanja – što smo tada dijelili na Facebooku?!

 

3) Broj ženskih osoba nadmašuje muške osobe

Na svijetu je, prema statistici, više žena nego muškaraca, a ista situacija je i na Facebooku samo je razlika malo veća. Prema raznim izvorima, na Facebooku je 58 posto žena naspram 42 posto muškaraca. Spomenimo da je žena više i na Twitteru, Pinterestu, te Zyngi, a muškaraca na Redditu i LinkedInu.

Žene su i mnogo aktivnije od muškaraca – 18 posto žena će svaki dan objaviti barem jedan post, dok će to napraviti samo 11 posto muškaraca.

 

4) Male i velike kompanije imaju stranice na Facebooku, ali u kojem omjeru?

Pomislili biste da su male “kompanije” i startupi očajni u nastojanju da se dokažu na Facebooku i da dođu do šire publike. Neki će reći da su im Facebook stranice čak i zamjena za “pravu” web stranicu. Ipak, brojke pokazuju da to nije baš tako i da su u pravilu veće kompanije zastupljenije na Facebooku.

Ako poduzeća podijelimo na ona s manje od 100 zaposlenika i ona s više od 100 zaposlenika, brojke kažu da manje kompanije (< 100 zaposlenih) imaju zastupljenost od 45 posto, dok one veće imaju preko 85 posto.
Jedina iznimka su kompanije koje se bave brendovima i modom – oni su bez obzira na veličinu svi na Facebooku, točnije 99 posto brendova je zastupljeno na ovoj mreži!

 

5) Najviše “lajkana” stranica je ona koju vodi … Facebook

Iako su Lady Gaga i Barack Obama iznimno popularni, najpopularnija Facebook stranica je – “Facebook for every phone“. Na toj stranici možete vidjeti razne Facebookove aplikacije koje reklamiraju.

Stranica je kreirana 2011. Godine i ima preko 510 milijuna lajkova. To znači da ima više lajkova nego zajedno mnoge popularne top stranice – Facebook (170 milijuna lajkova), Cristiano Ronaldo (110 milijuna lajkova), Shakira (105 milijuna lajkova), Vin Diesel (97 milijuna lajkova).

 

6) Facebook Messenger je jači od Instagrama

Iako mnogima ni danas nije jasno zašto je Facebook 2011. godine razdvojio svoje aplikacije u dvije – Facebook i Facebook Messenger – to ne znači da to nije bio dobar potez. Danas kada gledamo brojke, to je bio odličan poslovni potez jer se preko Messenger aplikacije pošalje mjesečno preko 9.5 milijardi slika!

To je otprilike 8 puta više nego što se slika objavi na Instagramu u istom periodu. Znamo da ovdje uspoređujemo kruške i jabuke, no FB Messenger je iznimno popularna i korištena aplikacija.

 

7) Korisnici uglavnom ne mare za privatnost

Online privatnost je nešto što bi svi Internet korisnici trebali shvaćati ozbiljno! I mi to često napominjemo u mnogim našim tekstovima. Nažalost, uz sve medijske natpise i upozorenja, izgleda da Facebook korisnici nisu baš educirani kada govorimo o Facebook postavkama koje se tiču privatnosti.

Čak polovina Facebook korisnika nikad nije vidjela ni koristila opciju “view as” da vide koji su im postovi javni i kako izgleda kad im profil gleda osoba s kojom nisu povezani, 39 posto korisnika ne review-a post u kojem su taggani prije nego se objavi na njihovom zidu, a čak 61 posto korisnika ne zna da “third-party” aplikacije mogu pristupiti njihovim podacima koje su unijeli u korisnički račun.

Ne pomaže baš ni činjenica da Facebook dotične postavke mijenja češće nego što se vani vrijeme promijeni.

 

8) The Putnam easter egg

Facebook je jedna od onih stranica koje imaju mnogo “easter eggova”, odnosno skrivenih zanimljivosti i mogućnosti. U ranoj fazi Facebooka, mnoge reference su bile vezane za razne filmove. Navodno je M. Zuckerberg veliki fan kinematografije. Čak ste mogli i upisati “Konami code” (gore, gore, dolje, dolje, lijevo, desno, lijevo, desno, B, A, Enter) kako biste izmijenili boju pozadine na Facebooku.

Danas je većina toga uklonjena, ali je ostao Putnam emoji. Za one koji ne znaju, Chris Putnam je hakeri koji je napisao virus koji se proširio preko Facebooka, davne 2005.-e godine. No, zbog toga nije kažnjen nego je dobio posao u Facebooku i dan-danas je zaposlenik iste kompanije.

Samo unesite :Putnam: u Messenger chat i dobiti ćete njegov emoji. Korisno? I ne baš. Zabavno? Ponekad.

 

9) 4000$ za duksu

Svi smo čuli za slučajeve kada su se sportski rekviziti i predmeti poznatih prodali za “bogatstvo”, ali dati 4000$ za Facebookovu duksu (engl. hoodie) je nova razina ludosti.
Dizajn je isti onaj koji je Zuckerberg nosio na D8 konferenciji 2010. godine, a na prodaji se pojavila ovo ljeto. Dano je 48 ponuda na eBayu, a prihvaćena je ona od točno 4050 dolara.

 

10) Koliko prijatelja je “previše prijatelja”?

Big Think kaže da prosječan korisnik ima 338 prijatelja, dok je medijan oko brojke 200. To znači da manje od pola korisnika ima ispod 200 prijatelja, dok ih 15 posto ima više od 500.

Razna istraživanja pokazuju da je brojka od 150 prijatelja optimalna kako biste mrežu koristili kako treba i maksimalno efektivno, no to vas ne sprječava da dodate do 5.000 prijatelja ako želite (više od toga ne možete).

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular