Otkako je zaživio i započeo s radom, PayPal je kao takav postao i ostao jedan od najpraktičnijih i vjerojatno najpouzdanijih načina slanja novca putem interneta ili online.

Unatoč tomu što je PayPal zaista jedan od najpouzdanijih servisa za slanje/primanje i vršenje uplata novca, stvar je u tome što prevaranti i lopovi uvijek mogu pokušati pronaći ”rupu” u sigurnosnim provjerama. U nastavku ćemo nešto više reći o pet najčešćih prijevara koje se događaju unutar PayPal-a i kako ih izbjeći.

 

Lažni e-mailovi o navodnim uplatama novca na korisnikov račun

Ova prijevara uključuje drugu osobu koja pristane na slanje novca u zamjenu za neki predmet. Kada se takvo što dogodi, ono što je uobičajeno jest da će vam PayPal poslati elektroničku poruku u kojoj će pisati vrijeme kada ste dobili novac. No, ovaj trik uključuje to da prevaranti šalju lažne elektroničke poruke putem kojih se prevarant ili više njih izdaje kao PayPal.

 

fake paypal email

 

Naravno, u poruci će stajati da vam je novac poslan, dok zapravo nikakav novac nije poslan na vaš račun. Glavni cilj ove prijevare jest navesti korisnika  na to da on misli kako je dobio novac nakon čega korisnik treba poslati dogovoreni predmet. Naravno, ako korisnik nasjedne na trik i ako pošalje dogovoreni predmet prevaranti će taj predmet dobiti, s time da korisnik neće vidjeti niti ”n” od novca.

 

Što možemo učiniti?

Ako ovaj predmet šaljete putem bilo kojeg third party servisa kao što je recimo eBay, stvar je u tome da ćete odmah tamo vidjeti potvrdu koju trebate potvrditi u vezi plaćanja. No, bez obzira na to koristite li kakav third party servis ili ne, ono što vi kao korisnik PayPal-a možete uvijek učiniti jest to da možete provjeriti internetsku stranicu PayPal-a i ondje možete dobiti potpuni uvid u to je li ikakva transakcija izvršena na vaš račun ili ne.

Ako nikakva transakcija nije izvršena, nemojte slati nikakve predmete niti bilo što na bilo kakvu e-mail adresu. Možete pročitati i upute paypal-a na njihovim službenim stranicama ovdje.

 

 

Vraćanje novca u slučajevima kada ste platili više nego što je trebalo platiti

Recimo da prodajete neki predmet i već ste dogovorili cijenu proizvoda, usluge ili što već prodajete. Nakon što netko kupi taj proizvod od vas, vidjeti ćete da je kupac platio malo više, odnosno da je iznos uplaćenog novca malo veći nego što je bilo prvotno dogovoreno. Kupac će tvrditi da je ”slučajno” poslao veću svotu novca od dogovorene nakon čega će isti tražiti od vas da mu pošaljete svotu novca ili na njegovu e-mail adresu ili na adresu elektroničke pošte ”tvrtke” za koju navodni kupac radi.

Kupac isto tako može kupiti vaš predmet koristeći ukraden ili hakirani PayPal korisnički račun ili ukradenu karticu. Ako taj korisnički račun bude označen od strane PayPal-a kao sumnjiv, banka će naplatiti sve nedopušteno izvršene transakcije  (uključujući i sve one svote novca koje su bile uplaćene za vaše predmete koji su navodno bili kupljeni od strane kupaca). Iz razloga što se na vašem korisničkom računu našla određena svota novca koja ne bi tamo trebala biti, prevaranti na taj način mogu zadržati i predmet koji su ”kupili” od vas i dodatnu svotu novca, ostavljajući vas bez ičega.

 

Što možemo učiniti?

Ako opazite da vam je netko uplatio više novca od tražene svote, trebali biste moći vratiti višak novca preko PayPal-a prije nego što im pošaljete željeni predmet. U slučaju da to ne možete učiniti ili ako ste već prihvatili plaćanje i transakcija je u tijeku, ono što možete učiniti jest javiti se PayPal službi za korisnike i potražiti pomoć.

 

paypal fake
Tipičan izgled lažnog paypal emaila, ako dotaknete link sa mišem otvorit će se lažni url.

 

Promjena detalja oko dostavljanja

Uspješno ste prodali svoj predmet, ali kupac odjednom želi promijeniti način kako se paket šalje. Možda želi da vi koristite korisnički račun njihove tvrtke za dostavu (jer tvrde da će ovaj način dostavljanja biti jeftiniji). Problem se javlja kada god korisnik odluči omogućiti da podacima u vezi dostavljanja upravlja kupac. Ako se to dogodi, postoje velike šanse da će kupac tu privilegiju i pravo zloupotrijebiti.

U slučaju da vi kao korisnik koristite njihov način dostavljanja, kupac ili kupci mogu naložiti dostavljačkoj tvrtci da paket s predmetom dostave na neku drugu lokaciju. Ako pak predmet pošaljete na dostavu na neku adresu koja je drugačija od one koja je usklađena s PayPal-om, to će značiti da će postupak dostavljanja predmeta biti izvan ”dosega” i kontrole PayPal-a.

Ono što se tada može dogoditi jest da kupac može reći kako nikada nije dobio dogovoreni paket. S obzirom da je predmet dostavljen izvan dosega PayPal-a, korisnik će biti u problemima jer neće moći dokazati svoju nedužnost.

 

Što možemo učiniti?

Rješenje jest da vi kao prodavač ili pošiljatelj uvijek budete ti koji će voditi računa o tome gdje i kako će se dostava odvijati. Uvijek koristite svoje vlastite korisničke račune za dostavu i uvijek preuzmite svu odgovornost. I naravno, sve načine dostave obavljajte preko PayPal-a.

 

paypal friends and family option

 

Korištenje ”Prijatelja i obitelji” za obavljanje poslovnih transakcija i plaćanja

Odlučili ste se na kupnju predmeta, ali prije nego što ste poslali novac, prodavatelju je sinula na pamet jedna odlična ideja: umjesto da pošaljete novac na uobičajen način, prodavatelj vam pošalje svoju e-mail adresu i zatraži od vas da mu novac uplatite preko PayPal Friends and Family, odnosno preko opcije na koju se ništa dodatno ne naplaćuje.

Iako su dodatni troškovi nešto što nitko baš ne voli plaćati, činjenica jest da su oni tu s razlogom: da vas PayPal i kao eventualnog kupca i kao prodavatelja ili pošiljatelja novca ili predmeta može zaštititi. Friends and Family opcija se inače koristi kada nešto šaljemo ljudima koje jako dobro poznajemo, a razlog zbog kojeg ovaj način slanja novca ne uključuje dodatne troškove jest taj što on uključuje obične novčane transfere.

Iz tog razloga ovu opciju koristite samo s drugim korisnicima za koje znate da im možete vjerovati. U svim ostalim situacijama, par kuna više možda neće svima najbolje ”sjesti”, ali bolje i tako nego biti žrtva prijevare.

 

Pokušaji izbjegavanja PayPal transakcije

Najbolji način kako neki misle za izbjegavanje PayPal sigurnosti jest da ga se u potpunosti zaobiđe. U takvim slučajevima druga strana baš prije nego što se transakcija odvije odjednom odluči nešto promijeniti (kao što je promjena načina plaćanja, banke, itd.). Da sve prođe još bolje i ne bi li prevaranti uspjeli u onome što žele, obično su tu obećani i dodatni financijski bonusi.

Ono što korisnik može učiniti ne bi li se zaštitio od ovoga jest da ostane pri prvotnoj odluci: PayPal kao način obavljanja transakcija i plaćanja. Ako druga strana ne želi prihvatiti vaše originalne uvjete, nemojte poslovati s njom i to je to. Napravit ćete sebi uslugu i to dugoročno.

Piše: S.M.

Komentiraj