Nedavno smo pisali veliku recenziju HomePoda i imali smo za njega većinom riječi hvale. Radi se o vrhunskom uređaju, odnosno ponajboljem pametnom zvučniku kojeg možete trenutačno kupiti na tržištu. No, bez obzira na to, izgleda da je prodaja dotičnog uređaja podbacila samo 6 mjeseci nakon dolaska na tržište. Zašto je to tako?
Prema Bloombergovom izvješću, Apple je obustavio isporuku HomePoda kod jednog proizvođača zbog male potražnje, odnosno slabe prodaje.

Loša prodaja
Koliko je ta loša prodaja? Sudeći prema istraživanju Slice Intelligence agencije, HomePod ima manje od 19 posto tržišta pametnih zvučnika, što je daleko slabije od očekivanog. Većinu tržište drže Amazon sa svojim Echo uređajem, te Google sa svojom Home serijom zvučnika.

Ipak, to ne treba biti neko veliko iznenađenje. HomePod ima fantastičan zvuk, 12 zvučnika, te zvuči bolje od konkurencije, te nekih “običnih” zvučnika iza kojih stoje ozbiljne kompanije. Problem je što se Apple probao boriti na više frontova i nije uspio.
Možda najveći problem je što je zvučnik, kojeg pogoni Siri, dosta limitiran u odnosu na Googleove i Amazonove uređaje.

Neki korisnici se čak žale da zvučnici “uništavaju” drvenu podlogu na kojima držite zvučnik. Mi bismo rekli da je ipak najveći problem cijena. Uređaj košta oko 350 dolara u Americi, dok je kod nas u Hrvatskoj i okolici 400-450 dolara sa svim davanjima. Da ne govorimo da ga je teško i nabaviti u Hrvatskoj. U nekim zemljama gotovo i nemoguće, za razliku od spomenutih uređaja Googlea i Amazona.


Nadalje, Apple je u ovu utrku došao zadnji, te je morao hvatati konkurenciju što recimo nije slučaj s iPhoneima, iPadima, Macovima … ti uređaji imaju hrpu svojih kupaca i Apple ne ovisi o tome hoće li novi model izbaciti na tržište prije HTC-a ili Samsunga. No, HomePod je druga priča.

Limitacije uređaja
Osim što su došli zadnji u ovu utakmicu, Googleov i Amazonov uređaj može služiti kao intercom, kao pomoć kod zvanja i uspostave telefonskih poziva, može vam pomoći naći vaš telefon u kući, imate asistenta koji vam može pomoći čak i kod kuhanja i još mnogo toga.

Pogađate – HomePod ne može gotovo ništa od toga. On ima integriranu Siri, radi dobro u Appleovom eko sustavu i to je u biti to. Onaj tko kupi ovaj zvučnik mora imati i ostale Appleove uređaje i koristiti isključivo Appleove service. HomePod čak nema ni integraciju sa Spotifyjem nego vas “tjera” da koristite Apple Music koji, na primjer, nije dostupan u Hrvatskoj niti u hrpi drugih zemalja …

Iako Apple ima reputaciju izrade dobrih (ali skupih) uređaja, često je sa svojim uređajima korak ili dva ispred konkurencije, ovdje sve ide na stranu upravo te konkurencije. Na kraju krajeva, Amazon je na tržištu već 4 godine, Google konstantno unaprjeđuje svoj uređaj i jeftiniji su od HomePoda.

Nekako sumnjamo da će Apple u ovom segmentu prodaje ikad “pobijediti”. Pogotovo kada uzmemo da male nadogradnje koje možemo očekivati na godišnjoj razini neće previše pomoći. Jednostavno su skupi i nisu bili inovativni i sada moraju platiti cijenu za to.

HomePod ćemo vjerojatno moći vidjeti samo kod zagriženih Apple fanova, te pokojeg laika kojem će se HomePod lijepo uklopiti u interijer u stanu ili kući. Ostali će radije stati u drugi red koji ih vodi prema Googleu ili Amazonu. Mi i dalje smatramo da je HomePod kvalitetan proizvod, ali za manju šačicu ljudi. Ako ste razmišljali o kupovini istoga, razmislite još jednom.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here