PočetnaHardverIgrače konzoleXbox One S recenzija - Rat između 4K konzola je počeo!

Xbox One S recenzija – Rat između 4K konzola je počeo!

Xbox One S je novi Microsoft-ov pokušaj u svijetu konzola koji ima oblik bijele plastične kutije. Sve stvari koje nisu imale smisla na Microsoft-ovoj trećoj pravoj konzoli su izbačene ili promijenjene iz korijena.

Kinect? Izbačen. Previsoka cijena? Iskorijenjena. Odvratni golemi izvor napajanja? Među prvima izmijenjen. Nakon tri godine, Xbox One konačno izgleda i doima se kao uvjerljiviji stroj nego što je to PS4. Još bolje, sada dolazi sa 4K Blu-ray plejerom, podrškom za HDR igre i sa elegantanim dizajnom koji vas ne tjera na bljuvanje kada ga vidite.

Da li je onda sve sređeno? Kamo sreće da je to tako jednostavno. Kao što dobro znate, dragi čitatelju, iza ćoška su ažurirani PlayStation Pro 4K i još snažniji Xbox Project Scorpio koji treba biti predstavljen sljedeće godine.

Najnoviji sukob u beskrajnom ratu između Sony-a i Microsoft-a je još više zbunjujući nego ikada prije, pa ćemo probat sve pojednostavniti. Ako želite kupiti najbolju konzolu odmah, onda kupite Xbox One S. Ako želite kupiti najbolju konzolu ove godine, onda morate sačekati još nekoliko mjeseci.

Xbox One S – 40% manji, beskrajno bolji

Dobro. Počnimo sa jednostavnim stvarima. U odnosu na druge konzole, Xbox One S je doista lijep. Baš kao što nitko ne ide u muzej isključivo zbog dućana sa suvenirima, izgled je i dalje važan aspekt konzola za igre. Ako biste svakodnevno koristiti konzolu, željeli biste da ne dijeli izgled sa nekim prastarim VHS plejorom.

xbox-one-s-uspravno

Njegovo bijelo kućište i šupljikava ploha su zapravo prilično upečatljivi, dok smanjenje veličine od 40% znači da je ova konzola daleko manja nego što je bila predhodna verzija. Najbolje od svega, nije više potreban izvor napajanja koji je bio neophodan za pokretanje prethodnog Xbox One.

Zašto? U biti, adapter za napajanje je bio omražen. Velik i težak, postao je simbol prilično odbojnog izbora dizajna. Nakon uzimanja adaptera iz konzolne kutije, vaša prva misao bila je koliko brzo ćete ga moći sakriti iz vida. Sada kada je konačno prepušten povijesti, ono što vam ostaje je uređaj koji možete prikazati sa ponosom u svom dnevnom boravku.

xbox-one-s-napajanje

U tu svrhu, Xbox One S je dizajniran za rad u uspravnom položaju i dolazi sa besplatnim plastičnim držačem koji ga drži uspravno. Dakle, ako želite da ga stavite uz bočnu stranu TV-a, to sada sada možete učiniti. Vjerojatno nećete, ali je lijepo imati izbor.

XBOX ONE S kontroler: BOLJE DRŽANJE

Jedna od najznačajnijih kozmetičkih promjena koja je bila pominjana u vezi Xbox S je njegov novi kontroler, koji je gotovo identičan sa originalnim One kontrolerom. Njegove kontrolne palice su izrađene od nešto izdržljivijeg materijala, ima veći bežični domet nego prije i na stražnjoj strani ima gumene izbočine. U svakodnevnim uvjetima teško ćete zamijetiti ove promjene. Barem smo ih mi teško uočili.

Te izbočine imaju namjenu da poboljšaju držanje kontrolera za vrijeme posebno burnog igranja npr. Rocket League, ali one su premale da imaju neki značajniji utjecaj na vaše igranje. Pogotovo ako se znojite poput sumo hrvača u sauni. Ali je kontroler ipak dobar. Originalni Xbox One kontroler je jako težak pa i zbog toga je dobro sjedio u rukama, a ovaj sjedi isto tako.

Daleko veća smetnja je da ni ovaj put nema ugrađeno bežično punjenje. Još uvijek ne dolazi ni sa opremom za punjenje. Ako dobijete poruku da trebate staviti nove AA baterije, a onda shvatite da ste bili previše lijeni da ih kupite na putu kući sa posla, onda imate jednu od najvećih frustracija. Ekološki gledano, ovaj način napajanja je također nevjerojatno rasipan. Ako se PS4 kontroleri standardno mogu puniti, nema dobrog razloga zašto Microsoft ne omogući to isto.

xbox-one-s-kontroler

Na pozitivnoj strani, Xbox One S kontroler sada ima Bluetooth podršku, što je apsolutni dar za PC igrače. Povezivanje na Windows 10 računalo ili laptop je izvrsna stvar, a to znači da ne morate priključivati još jedan kabel ili bežični adapter na svoj stroj.

Naravno, ovo je sve dio novoutemeljenog Microsoft-ovog prijateljstva između Xbox i PC, što uključuje i Xbox Play Anywhere – kupite digitalnu kopiju igre na jednoj platformi i možete je igrati i na drugoj platformi, sa napretkom i postignućima u igri koji su sinkronizirani na obje platforme. Doduše, kupovina digitalne kopije igre na ovaj način je daleko skuplja nego jednostavna kupnja diska, ali kao što kaže stara izreka: ‘Ne postoji nešto što je dobro, a besplatno’.

XBOX ONE S 4K IGRANJE: SKORO, ALI NE U POTPUNOSTI

Ovo je osobito slučaj kada su u pitanju 4K sposobnosti Xbox One S. Jednostavno rečeno, ako ne posjedujete 4K televizor ili ga nećete nabaviti do kraja godine onda ne kupujte Xbox One S. Ovo ne bi trebalo biti posebno značajna informacija za bilo koga. To je kao da se kaže: “Ako ne volite čokoladu, onda nemojte obilaziti tvornicu čokolade’.

Xbox One S je facelift konzola koja će se najprije prodavati zbog svojih 4K i HDR [High Dynamic Range] sposobnosti. U tehničkom smislu, to znači da Xbox One S ima HDMI 2,0A priključak koji omogućava izlaz za 4K 60Hz. Xbox One podržava samo HDMI 1A, koji jednostavno ne može podržati 4K video i igre.

Trenutno One S je jedina 4K konzola za igre koju možete kupiti, a to znači da je njegova kvaliteta slike, barem u teoriji, četiri puta bolje od bilo kojeg konkurentnog stroja. Čak i ako Vam ne leži matematika, znat ćete da je ovo dosta velika razlika.

Još bolje, Xbox One S je ujedno i daleko najisplativiji 4K Blu-ray plejer kojeg možete kupiti. Ako želite da izvučete što više od vašeg novog 4K TV, kupnja ili ove konzole ili također 4K sposobnog PS4 Pro je vaš izbor.

Jedina kvaka? 4K igre na Xbox One S zapravo nisu ‘prave’ 4K igre. Zbunjeni ste? Dopustite nam da to objasnimo sa tehničke strane.

XBOX ONE S 4K rezolucija: IZVRSNO IZGLEDA, ALI PS4K JE VJEROJATNO BOLJI

Svaka igra za Xbox One platformu je dizajnirana u visokoj razlučivosti – uglavnom 1080p ili malo ispod toga. Za prikaz ovih igara na 4K zaslonu, one će biti povećane na tu razlučivost – i taj proces uključuje dodavanje dodatnih piksela koji nisu stavljeni od strane tvoraca igre. U osnovi, uređaj radi skaliranje – u ovom slučaju Xbox One S – nagađa što bi pikseli koji nedostaju trebali da prikazuju.

Ako spojite PS4 na 4K TV ista stvar će se također odigrati, ali će ga raditi televizor a ne konzola i rezultat neće biti toliko vizualno impresivan. Igranje npr. Witcher 3 može pokazati mnogo problema sa obradom slike i videa, osim ako podesite postavke televizora da se prilagodi. Onda može izgledati prilično dobro, pogotovo kada se ne dešava puno pokreta na zaslonu.

Za razliku od televizora, Xbox One S ima zapanjujući “upscaling”. Sibirska snježna oluja kojom počinje Rise of the Tomb Raider je izgledala izvrsno na našem zaslonu i malo smo se trgnuli u strahu, kada je Lara skočila sa ledom okovane planine u sniježnu pukotinu. Zbog tih dodatnih piksela postoje trenuci kada izbliza uočite da npr. Ruka ili prozorska daska izgleda malo grublje i detaljnije nego što bi to izgledala na HD-u, ali govorimo o veoma malim razlikama.

Osim toga, nijedna konzola koja će izaći ove ili iduće godine vam nemože ponuditi znatno bolje performanse. Sony-jev PlayStation 4 Pro će vrlo vjerojatno podržavati 1440p izlaz (čitaj: 2K rezoluciju) kada bude pušten u prodaju prije Božića, što znači da će njegova slika i dalje biti povećana za 4K ekrane. Doduše, povećanje će biti 2x umjesto 4x kod Xbox One S, ali i dalje je to intenzivna obrada slike.

A što se tiče mitskog Xbox Project Skorpio? Mi bismo očekivali da će on prići puno bliže prirodnoj, punoj 4K razlučivosti, ali s obzirom da čak i jake PC grafičke kartice kao što je nova Nvidia GeForce GTX 1080 nisu u potpunosti podobne za 4K, još uvijek možete očekivati da se vrše neki grafički kompromisi.

Ukratko, nismo tako blizu pravoj 4K konzoli za igre, kao što ste možda mislili. U međuvremenu, uživajmo u Xbox One S podršci za HDR.

XBOX ONE S HDR: AS IZ RUKAVA

Niste čuli za HDR? Ne brinite – ako ste kupili novi 4K televizor u posljednjih šest mjeseci postoji velika šansa da je ova opcija ugrađena, što znači da ćete moći uživati u izvrsnom kvalitetu Gears of War 4 i Forza Horizon 3 kada budu lansirane krajem ove godine, a to isto važi i za action-RPG Scalebound koji je najavljen za 2017.

Evo jedne prehrambene metafore, razlika između 4K bez HDR i 4K sa HDR je kao hamburger bez sira i slanine. I dalje je ukusan, ali ne kao sa dodatkom sira i slanine.

Ono što HDR radi je prikaz većeg kontrasta između tamnih i svijetlih nijansi za sjajniju, dinamičniju sliku. Zamislite da gledate bljesak i usijanje dok plazma izlazi iz Scattershot puške u sljedećoj Halo igri. Sa omogućenim HDR i 4K svako zamućenje koje bi moglo nastati kada se boje susretnu će biti skoro iskorijenjeno a vi će te imate sliku koja iskače sa zaslona i kida vaše zjenice (ne doslovno). Izvrsno je vdijeti filmske efekte i također bi trebalo izgledati posebno lijepo kada igrate.

XBOX ONE S 4K BLU-RAY PLEJER: IZVRSNA CIJENA, IZVRSNE PERFORMANSE

Naravno, možete gledati izravni 4K prijenos na TV kanalima koji to podržavaju ili sa Netflix-a i Amazon-a, ali ovdje je jedna tajna – 4K streaming nije tako vizualno lijep kao 4K sa diska. Srećom, Xbox One S podržava sve opcije.

Ne samo da su svi ovi 4K izvori podržani, nego također dobivaju i HDR tretman, i od prašine i požara iz Mad Max do hiper brutalnosti Revenant-a, gledanje 4K Blu-ray je najbolje filmsko iskustvo koje možete imati u svojoj dnevnoj sobi.

Podizanje standardnog 1080p Blu-ray do 4K Blu-ray nije sasvim isti skok kao što je bio sa VHS na DVD, ali i dalje je dosta dramatičan. Michael Fassbender i njegova namrštena obrva u X-Men: Days of Future Past, je toliko duboka i dobro definirana da bi se moglo izgraditi malo rudarsko selo na njoj, dok je gledanje kapi znoja sa bicepsa The Rock-a u San Andreas-u dovoljno da bilo koji čovjek zaplače pogledajući vlastita pileća krilca.

Unatoč tome, pravi ljubitelji filmova bi htjeti znati kako se One S odnosi protiv najboljeg 4K Blu-ray plejera na tržištu: Panasonic DMP-UB900. U usporedbi je Panasonic svakako bolji, ali on košta gotovo dvostruko više. Pogledajte Quicksilver-ovo sukobljavanje u usporenom snimku u teško naoružanoj kuhinji u X-Men i uživati ćete u bolje definiranim bojama i oštrijim efektima čestica. Kapljice nisu sasvim dobro definirane na Xbox, dok djelići razbacani po sceni imaju nešto življe boje koje nisu toliko prirodne.

Je li taj nedostatak u vjernosti boja dobar razlog da platite više? Vjerojatno ne, pogotovo s obzirom prednost svih značajki koje Microsoft konzola ima u odnosu na Panasonic Blu-ray plejer. Stvarni AV poklonici bi mogli uočiti razlike, ali većina nas će biti previše zauzeti uživanjem u kokicama i ultra svijetlom HDR sjaju da bi brinuli hoće li Wolverine-ov ljuti izraz biti savršeno izrenderovan.

XBOX ONE S kvaliteta izrade: SKORO DA SMO ZABORAVILI KINECT

Naravno, 4K Blu-ray čitač na Xbox One S je zadobio najviše pažnje sve do predstavljanja. Ako pogledate na sve drugo osim Blu-ray inovacije nećete naći ništa mnogo interesantno. Nemojte biti zaneseni njegovom vanjskom dotjeranošću, to je manje-više ista konzola kao i originalni Xbox One – samo što dolazi sa nevjerojatnim hard diskom od 2TB, novim IR blasterom i jedan od njegovih USB portova je pomaknut ka prednjem dijelu konzole.

xbox-one-s-hdd-2tb

To znači da ima istu količinu procesorske snage, kao i prije. U cilju podrške igara opremljenih sa HDR, Microsoft je programerima dao nešto veći pristup procesoru i grafičkom čipu nego što je to bio slučaj sa Xbox One, no to neće dovesti do značajnije nadogradnje performansi. Drugim riječima, FIFA 17 neće izgledati bolje niti će ići glatkije na One S nego na One. Igrači će vidjeti korist samo kada igraju naslove koji podržavaju HDR, kao što su Gears of War 4 i Forza Horizon 3.

Ideja iza ovoga je prilično očita: trenutni Xbox One vlasnici neće biti građani drugog reda. To je pošteno… dok ne shvatite da je Microsoft zapravo prilično nejasno rekao da li će programeri praviti ekskluzivne naslove za Xbox Project Scorpio. Predstavljen je kao “najjača konzola ikad” na E3 sajmu ove godine, a to u biti garantira da će One S zastarjeti u periodu od jedne godine.

I dok je jasno da Kinect više nije dio Microsoft Xbox planova, malo je bolno da je potreban dodatni adapter da bi se povezali periferni uređaji na koje je kompanija nekada prisiljavala svoje korisnike.

XBOX ONE S IGRE: HALO SA DRUGE STRANE

Kao što zna svatko tko posjeduje Wii U, posjedovanje fensi konzole je jedna stvar, a nalaženje dovoljno igara za igranje na njemu je druga stvar.

U odnosu na PlayStation 4, za Xbox One se i dalje čini da nema kompetentnog AAA naslova koji bi pojačao prodaju. Halo 5 Guardians je u redu, Rise of the Tomb Raider je bio dobar, izvrsna zabava i tu je Quantum Break koji se poigravao sa zakonima priče u igrama. Ipak, niti jedan od tih naslova nije dostigao epske standarde kao što su Uncharted 4, Bloodborne ili The Last of Us Remastered. Igre zbog kojih ćete krenuti ranije sa posla i o kojim ćete pričati mjesecima nakon igranja.

Imajući to u vidu, Microsoftov nadolazeći niz ekskluzivnih igara je dapače vrlo obećavajući. Vjerojatno i više nego Sony-jev. Tu su bombastični Gears of War 4, prekrasna Forza Horizon 3, obećavajući Halo Wars 2 i piratski Sea of Thieves koji su zakazani u ne tako dalekoj budućnosti. Da ne spominjemo listu fenomenalnih indie igara koje Microsoft tiho krije za sebe. Nećete vidjeti njihove plakate sa strane autobusa, ali Inside, Superhot i Ori and The Blind Forest ipak vrijede vaše pažnje.

U kombinaciji sa uobičajenim third-party predstavljanjima kao što su Battlefield 1, FIFA 17, Final Fantasy XV i dosta drugih, sigurno neće manjkati novih stvari za igranje na Xbox One S ovog Božića. A tu su i stare stvari koje mogu opet biti zanimljive.

ZAKLJUČAK O XBOX ONE S

Ako je Xbox One S ima ulogu da se iskupi za izvorni slabiji uspjeh originalnog One, već je postigao uspjeh. Ovo je izvrstan 4K Blu-ray player, i jer nadograđuje vaše omiljene igre u 4K.

Ali to nije jedini 4K konzola za igranje ove godine.

Odugovlačeći Sony PlayStation 4 Neo čini One S prilično lukavim izborom. I pod tim mislimo da su naše stražnjice rijetko bile ovako dugo zavaljene u naslonjač. Za većinu ljudi, kupnja Microsoft-ove najnovije konzole sada će biti kao proglašenje pobjednika Premier lige, dok je ljetni transfer period i dalje otvoren.

Postoji toliko puno zanimljivoh stvari, a sve to čak prije nego dođe Xbox Project Scorpio. Konzola koje će učiniti da One S zastari u periodu jedne godine. Vidite, odmah smo vam rekli da je ovo pomalo zbunjujuće. Tako da ćemo pojednostaviti sve još jednom.

Xbox One S cijena? Počinje od 2000,00kn za najosnovniji paket pa sve do 3000,00kn u paketu sa igricama. Xbox One S cijene paketa pogledajte ovdje.

Xbox One S je trenutno najbolja konzola za igre, a najbolji Xbox možete kupiti za nekih 12 mjeseci. Ako to nije dovoljan razlog da ga kupite, onda zadržati svoj novac još neko vrijeme. Obavijestiti ćemo vas da li će se stvari promijeniti kada PS4 Neo bude predstavljen za nekoliko mjeseci.

U ovom trenutku u ratu 4K konzola, prednost ima Xbox One S.

Piše: A.K.