Microsoft je najavio da će Xbox One dobiti podršku za monitore/televizore koji imaju refresh rate 120 Hz. Ta nadogradnja, odnosno mogućnost bi trebala biti dostupna u svibnju kada dođe nova nadogradnja za Xbox. Nadalje, 120Hz će ponuditi mnogo bolje iskustvo igranja (glađa slika), bolju responzivnost, te performanse.

U novom postu na Xboxovoj web stranici, Microsoft je ukratko opisao što za igrače znači tih 120 Hz, kao i što još dolazi u nadogradnji. Ono što se nama također sviđa je što ćemo napokon moći grupirati igre i aplikacije u libraryju kako bismo se lakše snašli i brže pokrenuli ono što nam treba. Nadalje, tu je i poboljšano sučelje za upravljanje obiteljskim korisničkim računom, poboljšanje u Xbox Accessories aplikacijama itd. Pročitajte maloprije spomenuti post za više detalja.

Ranije ove godine, Microsoft je dodao podršku za AMD-ov FreeSync 2 za konzole Xbox One S i Xbox One X. FreeSync je tehnologija za varijabilni refresh rate (VRR) koja reducira distrakcije/smetnje na ekranu bez da utječe na performanse igre.
FreeSync, zajedno s 1440p rezolucijom i sada podrškom za 120 Hz će doći na i na konzole Xbox One S i Xbox One X kako bi bili kompatibilni s računalnim monitorima. Ono što Microsoft želi napraviti je pozicionirati Xbox One kao alternativu gamerskim računalima, čak i ako igre radije želite igrati u svom “kućnom uredu”, a ne u dnevnoj sobi.

No, kako to obično biva, postoje neka ograničenja u cijeloj ovoj priči. Nećete moći igrati 4K igre na 120 fpsa u nadolazećem refresh rateu od 120 Hz jer HDMI 2.0 koji koriste Xbox One S i Xbox One X nema podršku za to. To neće biti moguće sve dok ne dođe HDMI 2.1, koji neće biti dostupan korisnicima još neko vrijeme. Vjerojatno tek iduće godine, što znači da ćemo taj standard vidjeti tek u idućoj nadogradnji Xboxa. Za sada će Xbox One (S i X) podržavati 120 Hz u rezolucijama 1080p i 1440p.


Problem koji je također prisutan je što originalni Xbox One ima HDMI 1.4 koji je još više limitiran nego HDMI 2.0. Pitanje je hoće li i igre podržati ovu mogućnost, jer se one moraju prilagoditi za ovakav refresh rate. Postoje određeni benefiti kada igrate igru sa 60 fpsa na monitoru s refresh ratom od 120 Hz, ali gamerski studiji će morati modificirati/nadograditi igre da podrže 120 fpsa kako bi u potpunosti iskoristili ovu mogućnost koja dolazi. Uostalom, igrači će to “zahtijevati” jer oni plaćaju te igre i konzolu, pa će nove igre zasigurno podržati 120 fpsa.

 

Piše: B.P.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here