Sony dominira nad Microsoftom kada je riječ o ratovima konzola za videoigre. Nije tajna da se Sony PlayStation 4 prodaje dvostruko više od Microsoft Xbox One u Americi, a stvari su još gore po Xbox u Europi. Što vidimo iz nedavne izjave Sonya za Time Magazine: “U Europi, na jedan prodani Xbox dolazi čak 3 prodana PlayStationa”. Po svemu sudeći ova bitka je već odavno dobivena. Međutim…..

Xbox vs Playstation

Sony se približio brojci od čak 60 milijuna PlayStation 4 konzola prodanih diljem svijeta, dok je prema procjenama, Microsoft Xbox One na manje od 30 milijuna prodanih primjeraka.

Postoji niz razloga za uspjeh tvrtke Sony s PlayStationom 4, od kojih je najpopularniji cijena od 400 dolara za PS4 pri lansiranju, što je manja cijena za 100 dolara u usporedbi s Microsoftovim 500 dolara vrijednom Xbox konzolom. Obje konzole su sada još jeftinije, ali Sony održava svoj početni zamah prodaje koji je napravio na početku, ta nastavlja svoje vodstvo u prodaji.

No, Microsoft je napravio neke pametne poteze, kako bi ponovno povećao interes potrošača za svojom konzolom od ne previše pompoznog predstavljanja Xbox One 2013 godine. Jedan od najpromišljenijih poteza Microsofta do sada, je zapravo nešto, što Sony u potpunosti zanemaruje: koncept kompatibilnosti unatrag.

Sam pojam je malo zbunjujući, ali ono što  točno znači za vas je jednostavno: igre koje već posjedujete iz prethodnih konzola rade i na najnovijim konzolama.

 

XBOX ONE igrice

 

Xbox 360 na Xboxu One

Najavljen u lipnju 2015., Microsoftov Xbox One može igrati veliki dio Xbox 360 igrica (tzv. “backwards compatibility”). Ako već posjedujete igru u ​​digitalnom formatu, jednostavno je preuzmite na svoj novi Xbox One. Ako posjedujete DVD verziju, stavite je u svoj disk player, i igrajte do mile volje. Možda samo želite igrati igru ​​iz prethodne verzije konzole koju niste kupili? Možete je kupiti sada i igrati na novom Xbox One.

Međutim ova usluga se ne koristi bađ mnogo. Zapravo manje od 2% ukupnih korisnika Xbox One konzola kupuju igrice za Xbox 360, prema nedavnoj studiji Ars Technica.

Upravo je to razlog zbog kojeg je voditelj globalne prodaje i marketinga tvrtke Sony International Entertainment Jim Ryan citiran na upit Time Magazinea o sličnom konceptu na PlayStationu 4. Uz bogatu povijest igara tvrtke Sony, od prvog PlayStationa do PlayStationa 3, zašto ne uvesti tkzv. reversibilnu kompatibilnost i na PS4?

“To je jedna od onih značajki koja se mnogo traži, ali zapravo nije mnogo korištena”, rekao je Ryan. I po svemu sudeći je u pravu.

Međutim Microsoft ovo koristi kao ključnu prednost za prodaju Xbox One konzola, dok je Sony ignorira. Postavlja se pitanje: Ako vlasnici Microsoft konzola zapravo ne iskorištavaju tu prednost, zašto se truditi oko toga? Odgovor je jednostavan: ova prednost čini, da se ljudi osjećaju dobro.

 

xbox igrice

 

Ako ste jedan od desetaka milijuna ljudi koji su kupili Xbox 360 ili PlayStation 3, bez sumnje ste potrošili pored novaca na konzolu, još više novaca na svoje kolekcije igrica. Možda ste kupili samo nekoliko igara, ili ste ih kupili na desetke,  u svakom slučaju, te igre postaju bezvrijedne kada kupujete novu Play Station igraću konzolu.

Uz Xbox 360 i PlayStation 3, velika većina igara bila je dostupna i u maloprodajnim prodavaonicama na DVD diskovima, ili online kupovina koju možete direktno preuzeti i spremiti u svoju biblioteku. Zar se moramo oprostiti od tih igara zauvijek?

Ideja stalne digitalne biblioteke danas postaje sve popularnija, kada se prebacujete sa starog telefona na novi telefon, očekuje se da će vaša biblioteka digitalnog softvera doći s vama i na novi mobitel. (Od igara, aplikacija pa sve do glazbe).

Microsoft prihvaća i drži se te filozofije, svojim naporima prema kompatibilnosti unatrag. Sony, se očigledno ne zamara time. Iako je Ryan potpuno u pravu da malo igrača zapravo koristi kompatibilnost unatrag, utjecaj takve usluge je jedna od onih “nemjerljivih” mjernih podataka, koji čine veliku razliku u percepciji.

Jer recimo da ste npr. tinejdžer koji traži roditelje novi PlayStation 4 za rođendanski poklon. Recimo i to, da su vam roditelji već prije kupili PlayStation 3 i da ste imali desetak igrica za trojku. “Pokreće li PlayStation 4 sve one stare igrice koje smo ti kupili prije?” je potpuno razumno pitanje koje vaši roditelji mogu pitati, i to bi moglo utjecati na odluku vaših roditelja, bez obzira igrali li vi te starije igrice ili ne, na budućoj konzoli.

Možda vas te starije igrice više ni ne zanimaju, možda ih više nikada nećete igrati. Ali ste ih uredno platili, a činjenica da ih opet možete zaigrati i na novoj konzoli je potpuno legitimna, čak i ako duboko u sebi znate, da ih možda neće više nikada igrati.

Podrška za reverzibilnu kompatibilnost neće rješiti Microsoftov prodajni problem s Xboxom, ali svakako postavlja snažan temelj za budućnost Xboxa kao digitalne platforme. Dok nedostatak razumijevanja Sonya za važnost takve usluge, zapravo stavlja Microsoft u poziciju da dugoročno ponovo otvori srca i umove (i novčanike), potencijalnih kupaca igraćih konzola.

 

Project Scorpio

 

I za kraj, kao odgovor izvješćima koja su dosad tvrdila da vlasnici Xbox One “uglavnom ignoriraju” funkcionalnost kompatibilnosti konzole sa predhodnim verzijama. Sada je Microsoft odgovorio. Voditelj marketinga Xbox Mike Nichols podijelio je neke zanimljive podatke na Twitteru o korištenju kompatibilnosti unatrag.

Rekao je da oko polovice svih vlasnika Xbox One koriste kompatibilnost unatrag, prikupljajući više od 508 milijuna kolektivnih sati igranja Xbox 360 igara na Xbox One. To je povećanje od 145 milijuna sati u kolovozu 2016. i 210 milijuna u studenom 2016. godine. Značajka je pokrenuta u studenom 2015. I samo da spomenemo da će i nadolazeća Microsoftova konzola, pod kodnim imenom “Project Scorpio”, također podržavati igrice za Xbox 360.

 

Piše: S.M.

Komentiraj