Resident Evil je začetnik survival horor žanra videoigara, koji je svoj pohod započeo davne 1996. godine. Tada, kada je stari Playstation bio još u začetku, nije bilo puno igara istog žarna. Istina, Alone in the Dark je nešto pokušavao, ali tek dolaskom Capcomovog Resident Evila nastao je ovaj žanr.

Od 1996. do 2017. prošlo je zaista puno vremena i od tada je izašlo mnoštvo, što službenih što spin-off verzija Resident Evil igara. Neki hardcore igrači kažu kako je ‘zlatno doba’ RE-a bilo na Playstationu 1 te da je zadnji dobar nastavak ove survival horor franšiže izašao 2000.-te godine pojavom Resident Evil 3: Nemesis i Resident Evil Code: Veronica za Segu Dreamcast.

S obzirom da se Capcom baš i nije proslavio prelaskom iz survival horor žanra u ‘Third Person Shooter’ žanr, koji je prisutan od Resident Evila 5 i s obzirom da je sve veći broj igrača bio nezadovoljan i da je žudio za onim ‘dobrim starim vremenima survival horora’, Capcom se odlučio na radikalne poteze: kreiranje re-izdanja popularnih igara koje su se proslavile na starim konzolama za nove konzole (Playstation 4 i Xbox One te Microsoft Windows).

S obzirom da je capcom jučer na tržište i službeno izbacio novi Resident Evil 7 (PS4, Xbox One, Microsoft Windows) vrijeme je da nešto kažemo i o ‘novim/starim’ RE-ovima koje novi igrači imaju prilike igrati na konzolama i računalima.

Jedna od njih je i Resident Evil 0, predstavak (prequel) Resident Evila 1, re-izdanje RE-a sa Gamecube konzole, koja je u originalu izašla 2002., a kao ‘Remaster’ verzija točno prije godinu dana.

 

Sve je počelo u srpnju 1998. godine

Počnimo s pričom. S obzirom da je Resident Evil 0 predstavak prvog nastavka franžize (prije ‘mansiona’, prije nego što su Jill, Chris, Barry i Wesker otkrili Umbrellin tajni laboratorij ispod stare vile), svi događaji koji se odvijaju su zapravo uvod u ono što će se tek dogoditi u prvom nastavku (i naznaka za ono što će se događati u idućim nastavcima).

Priča započinje ovako: s obzirom da se u okruženju Racoon Cityja, točnije oko Arklay planina događaju čudne stvari, kao što su čudne smrti planinara te stanovnika koji žive u okolici planina trebalo je nešto učiniti. Na teren je poslan specijalni S.T.A.R.S. tim, koji je ustvari tim specijalaca posebno obučenih za spašavanje i riješavanje kriznih situacija.

Nakon kratkog vremena tim nailazi na kombi koji je prevozio osuđenike za ratne zločine koji je uništen, vozači poubijani, a zatvorenik pobjegao. Tim od desetak specijalaca se odvaja u namjeri da otkriju što se to ovdje dogodilo, a igrom slučaja jedan od glavnih likova se upućuje u smjeru misterioznog vlaka koji je neplanirano stao na tračnicama koje povezuju Racoon City i nepoznato područje u šumi.

I tada počinje igra.

 

Zajedno smo skupa

Iako prvih nekoliko minuta igrač preuzima ulogu samo Rebecce Chambers, mlade doktorice (field medic) iz S.T.A.R.S. Bravo jedinice, to neće trajati dugo. Nakon pet minuta igre igrač će sresti još jednog lika i nakon toga će dobiti upute od igre kako koristiti oba lika istovremeno ili- odvojeno. Da, Residen Evil 0 je jedini Resident Evil koji u sebi objedinjava oba lika koje igrač može koristiti na jedinstven način (ako izuzmemo likove podrške iz novijih RE-ova koje uglavnom kontrolira AI).

Resident Evil 0

 

Rebecca, s obzirom da je doktorica i s obzirom da je slabašna i malecka je slabija na ugrize zombija i ostalih čudesa koje će vas napadati u RE0, ali zato je Rebecca lik koji može kombinirati biljke i tako stvarati učinkovitije lijekove. Drugi lik, Billy Cohen, ne može kombinirati biljke niti kemikalije, ali je zato snažniji, može gurati teške objekte i otporniji je na štetu koju uzrokuju protivnici.

Za mene ovo je izvrstan Capcomov način kombiniranja (ne)sposobnosti likova, jer iako je za neke stvari jedan lik neiskoristiv, za druge stvari bez tog lika nije moguće nastaviti igru. Osim toga, u nekoliko navrata igra će vas prisiljavati da koristite oba lika kako biste uspješno riješili zagonetke.

Resident Evil 0

 

Sam AI lika kojeg kontrolira igra je napravljen i više nego dobro. Ako usporedimo AI iz RE0 sa AI-jem iz recimo RE5, onda je razlika- nebo i zemlja. Drugi lik će savršeno slijediti jednostavne upute i neće se događati da drugi lik ‘zaglavi’ na drugom kraju sobe dok ‘vrti’ između oružja i spreja za prvu pomoć umjesto  da vas slijedi (kao što je to bio slučaj u nekim prijašnjim igrama). Za ovo samo mogu reći- bravo Capcom.

 

Nema sanduka za predmete?

Još jedna od novina koje donosi RE0 jest da u ovome nastavku nema klasičnog sanduka u kojemu možete ostavljati predmete. Iako će neki igrači na ovu novinu negodovati, po mome mišljenju radi se o još jednom dobrom potezu. Dobro, više nema sanduka, ali zato sada možemo ostavljati višak predmeta- gdje god želimo. Uz to, svaki predmet s kojim ste imali interakciju će biti obilježen na karti radi lakšeg pronalaska i snalaženja u prostoru.

A predmeta je- puno. To isto se nažalost ne može reći i za mjesto u inventoryju, kojih svaki od dva lika ima po šest. To ne bi bio toliki problem da recimo neka ‘velika’ oružja ne zauzimaju po dva mjesta, a osim za oružja treba naći mjesta i za lijekove (popularne i životno važne biljčice) te ključeve, poluge i ostale predmete koji su od ključne važnosti za rješavanje zagonetki.

No, ovo samo znači da je strateška upotreba mjesta u inventoryju sada važnija nego ikada i da puno toga ovisi o tome kako će igrač znati iskoristiti ono što ima za ono prolazak dalje. Ovo bi naravno mogao biti šok za nove klince koji su naučili na ”run and shoot’ način igre kakav je recimo bio u RE6 ili RE5. Dobrodošli u survival horor žanr djeco. Ono što je Resident Evil bio i što treba biti.

Resident Evil nula

 

‘Stari/novi’ neprijatelji i zagonetke koje tjeraju na razmišljanje

Da, RE0 ima zombije. Kome su od igrača (pogotovo od onih starijih) nedostajali zombiji, ti spori (ili brzi) T-virusom zaraženi ljudi koji jedino što žele je gristi igrivog lika dok se na ekranu ne pojavi ‘Game Over’ natpis?

OK, neki od prošlih nastavka su imali zanimljiva rješenje u tom pogledu, kao što su Ooze-ovi iz RE Revelationsa ili neprijatelji iz četvrtog nastavka koji su bili ‘podjednako’ strašni i prijeteći, no mislim da će se većina igrača složiti da su zombiji ‘trademark’ Resident Evil igara. U RE0 ih ima napretek, kao i ostalih T-virusom zaraženih (ili stvorenih) Umbrellinih stvorova koji vrebaju u svakoj sobi ili hodniku.

Osim toga tu su i zagonetke, još jedna stvar po kojoj je RE postao poznat još iz ranih dana. Novi RE-ovi su zagonetke gotovo u potpunosti maknuli, tako da će RE0 zadovoljiti sve igrače koji su gladni i žedni dobrih zagonetki.

 

Sad mogu igrati s Weskerom!

Da, RE0 sadrži poseban mod, koji biva otključan nakon što jednom prođete igru, a zove se ‘Wesker Mode’ gdje umjesto Billyja kontrolirate Alberta Weskera, koji ima nekoliko skrivenih moći koji obični likovi nemaju. Meni osobno ovaj mod nije nešto posebno.

Ono što je mene razveselilo jest Leech Hunter mod. Radi se o modu u kojem je s oba lika potrebno naći i skupiti po 50 zelenih i plavih modela pijavica. Ovisno o tome koliko je igrač uspješan otključavaju se korisni bonusi za glavnu igru. Osim toga, za PC verziju tu je i mod pod kojim možete gledati animacije koje ste ‘pogledali’ u samoj igri.

Resident Evil 0 Wesker Mode

 

Glatko i lijepo

Ono što sam odmah primijetio nakon pokretanja RE0 jest kako igra radi glatko i bez zapinjanja. Osim toga, igra je poprilično dobro optimizirana i za slabija računala, tako da čak i ako nemate ‘mrcinu’ sa 8 GB RAM-a i Intel i5 najnovijim procesorom plus NVIDIA GeForce GTX 960 RE0 će vam raditi dobro i bez ‘štekanja’ na slabijim detaljima.

Zaista mi je bio užitak vidjeti da se ipak može napraviti dobra igra, unatoč tomu što je RE0 samo re-izdanje za računala i nove konzole. Sve izgleda lijepo i ‘tmurno’ li na dobar- RE način, onako kako volimo. Još jednom- palac gore za Capcom.

 

U iščekivanju Resident Evil 2 Remakea

Resident Evil 0 Remastered je nesumnjivo razveselio velik broj RE fanova, pogotovo onih starih koji nisu imali prilike igrati RE0 2002. godine na Gamecube konzoli. Zombiji, zagonetke, dobra priča, dva lika s kojima možemo igrati u isto vrijeme, dobra miniigra, bonus kostimi za oba lika, novi modovi igre i sve to ‘upakirano’ kroz odličnu grafičku i zvučnu prezentaciju.

Sve ono što jedan Resident Evil ‘izdiže’ iznad konkurencije i ono što jedan RE čini sjajnom igrom. Ono što mogu reći jest da sada željno iščekujem ‘remaster’ verziju Resident Evila 2, a dotad ću definitivno uživati u RE0 Remaster, kao vjerujem i mnogi drugi igrači željni dobrog survival horora.

Piše: I.H.

Komentiraj