PočetnaGamingMala škola indie developmenta vol. 4

Mala škola indie developmenta vol. 4


Nastavljamo dalje sa malom školom, a tema ovog mjeseca su Blueprintovi unutar Unreal Enginea…

Kako smo i spominjali u prošlim tekstovima Male škola indie developmenta, u ovom nastavku ćemo detaljnije pisati o Blueprint sustavima unutar Unreal Enginea. Izdvojili smo takav pristup igrama jer uvelike olaškavaju, a što je najvažnije, mjenjaju način izrade bilo kojeg tipa igre, od izuzetno jednostavnih do vrlo složenih. Unreal je u svojim prošlim verzijama, prije UE4, prakticirao pisanje koda u C++ jeziku.

Takav način rada kao i svaki drugi ima svoje prednosti i mane. Prednost mu je potpuna kontrola nad izradom igre, upućenost u apsolutno svaki segment svakog elementa koji ste izradili. Ona negativna strana kodiranja je sam kod koji može biti izuzetno ne pregledan, zbunjujuć, a da ne pričamo o compileu koda koji stvara probleme svima jer je to jednostavno tako i drugačije ne ide. Ako sve radi iz prve, nešto sigurno nije u redu, to je u 90% slučajeva tako.

škola indie developmenta

One dobre strane kodiranja su zapravo iste kao i za Blueprintove. No, oni uz to imaju i još neke prednosti. Ključna je ta što nema potrebe za pisanjem koda. Osim nje, bitan plus je i preglednost rada. Sa Blueprintovima se točno vidi što ste napravili, koji dio se odnosi na koji segment igre, apsolutno sve je kao složeno na pladnju. Sa druge strane opet ovisi kako ćete vi to sebi složiti, a zato smo mi tu da vam damo neke uvodne smjernice ka uspješnoj izradi igara ovom metodom. Bitno je spomenuti da je Blueprint, kako vole reći iz Epic Gamesa, evolucijski napredniji Kismet, stariji sustav koji je bio alternativa pisanju koda u UE3. Njegova mana je bila konstantno ponavljanje istih funkcija za svaki drugi level zato jer nije imao implementirane klase za takve poslove kao što trenutni Blueprint sustav ima.

indie development blueprint

Osnovna uporaba Blueprintova Glavna funkcija ovog sustava unutar Unreal Enginea je izbjeći kodiranje i omogućiti ljudima koji nisu vrsni programeri da pristupe izradi igara. Epic Games vjeruje da postoji jako veliki broj kreativnih pojedinaca koji upravo radi programiranja niti ne planira ulaziti u svijet izrade video igara, te su odlučili to rješiti sa tzv. Visual scriptingom, tj. Blueprintovima. Umjesto pisanja koda, Blueprintom radite „kućice“ koje u sebi nose funkciju i povezujete ju sa procesima, brojčanim vrijednostima, Booleanovom algebrom, drugim funkcijama i slično. Time stvarate isto ono što biste dobili i pisanjem koda, ali puno jednostavnije, jasnije i preglednije. Elementi koje možete pokriti uporabom Blueprintova su svi oni koji su potrebni za jednu osnovnu igru (objekti, leveli, behaviori, fizika, logika, umjetna inteligencija, kamera, glavni igrač…)

programiranje indie

Organizacija Blueprintova Prilikom ograniziranja vaših polja funkcija bitno je pripaziti na nekoliko stvari. Za početak, imenovanje svakog polja. To je u startu izuzetno bitno jer ako ostavite defaultne nazive, garantiramo da ćete se sa vremenom izgubiti. Unreal Engine 4 ima jako puno alata kojim možete prilagođavati vaše Blueprintove i njihovom organizacijom upravljati kako vas je volja.

Svaki fizički element unutar BP sustava ima modulator kojim možete mjenjati boje, nazive, dimenzije i slične stvari koje uvelike pomažu pri tome. Iduća bitna stvar kod Blueprintova je GRUPIRANJE. Ovo posebno naglašavamo. Zašto? Recimo da radite za jednog NPC-ja (Non playable character) animacije za hodanje, trčanje i napad. Unutar svih tih animacija imate sigurno jednu zajedničku, a to je opće pomicanje. Pitanje je koja kojoj pripada u koje vrijeme i u kojoj situaciji. Zbog izbjegavanja takvih pitanja koja samo otežavaju i usporavaju proces, bitno je grupirati svaku skupinu blokova i time nema zabune jer se točno zna što je čije.

Početak rada

Ovo su, ponavljamo, smjernice. Kroz časopis je vrlo teško ljude podučiti ovako složenim radovima, ali smjernice su uvijek od dobre pomoći. Kada ćete započinjati raditi, toplo preporučamo službene tutoriale koje nudi sam Unreal Engine. Postoje u video i tekst izdanju i nije ih teško naći. Video tutoriali su na YouTube kanalu Unreal Engine, a tekst tutoriali su na službenim stranicama.

Savjetujemo da svaki element vaše igre imate kreirano na papiru prije nego ulazite u BP projekt. Zašto? Kada znate logiku vaše izlazne funkcije, onda je puno lakše unutar projekta naći rješenje kako to napraviti ako sami ne znate. Igrajte se, istražujte i učite – to je jedini put do uspjeha u ovome. U idućem broju pričat ćemo o smjernicama za grafička rješenja igara, a do tada mlatite po onome što vas zanima i sretno!

Hrvoje Sirovina


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular