PočetnaGamingBattlefield 1 recenzija

Battlefield 1 recenzija

Destruktivni okoliši, fenomenalna grafika i emotivne kampanje čine Battlefield 1 najboljom igrom u serijalu – i prodaja igre u prvim tjednima to potvrđuje…

Jedna od najviše spominjanih igara 2016. godine, Battlefield 1 bi mogla biti jedna od najboljih. Odlazimo natrag u Prvi Svjetski Rat s BF1, i ovdje vam donosimo naš puni doživljaj.

Battlefield 1 je jedna od najviše spominjanih, ako ne i najviše spominjana igra u 2016. Stvorila je golemu pompu oko sebe kod prve najave, a otvorena beta verzija je postala najpopularnijom beta verzijom neke igre svih vremena. Ova igra vraća FPS natrag u Prvi Svjetski Rat, što je bio riskantan potez za EA i DICE uzmemo li u obzir da se većina današnjih pucačina odvija u sadašnjosti ili budućnosti, ali čini se da se rizik isplatio. Potrošili smo mnogo vremena na Battlefield 1, i evo što mislimo o njemu.

Battlefield 1 je nastavak svog prethodnika, Battlefield Hardline napravljen u totalno drugačijem okružju. Dok se Battlefield Hardline usredotočuje na neprestanu borbu između policije i kriminalaca, Battlefield 1 nas vodi u „rat za svršetak rata“, i brutalnost koja dolazi s time. Tamo nije bilo dronova, nabrijanih oružja, nema ni mnogo vozila u 1918. godini, što znači da ste se morali približiti na osobnu razinu s neprijateljem, licem u lice. Dodavanjem  bajoneta na vrh pušaka vam govori koliko su borbe u prvom svjetskom ratu bile bliske i brutalne. Masakr na svakom koraku, a pri tome gledate protivnika u oči i njegovo umiranje ispred vas.

battlefield-1-cijena

Vidite, Battlefield 1 nije uobičajena ratna igra s filmskom pričom i sveprisutnim eksplozijama. Battlefield 1 stavlja naglasak na neizbježnost smrti u ratu sa obiljem krvi i jauka koji vas prate ne tom putu. Povremene povijesne činjenice koje vam se prikazuju tokom igre, podsjećaju vas da ovo u čemu sudjelujete i nije izmišljena priča, te da se taj rat stvarno dogodio prije 100 godina, što vas drži stalno napetim tijekom igranja igre, ali ne nužno na loš način.

battlefield 1

Battlefield 1: cijena

Battlefield 1 je pušten u prodaju od 21. listopada, dostupan je i u našim trgovinama po cijeni od 499kn. Nije jeftiniji ni po stranim shopivima tako da se cijena vani kreće oko 79 eura.

Sljedivši prvo izdanje Battlefielda 1, pratilac prodaje Chart-Track objavljuje kako su EA i DICE prodali više kopija Battlefielda 1 u prvom tjednu nego što su se Battlefield 4 ili Hardline zajedno prodali u istom vremenskom razmaku. Kompanija navodi i kako je prodaja „tek nešto ispod razine postignute Ubisoftovim Tom Clancy’s The Division“, i da je igra skinula Fifu 2017 s trona.

Battlefield 1 Singleplayer

Battlefield 1: Singleplayer

Priče o junaštvima u Battlefield 1 su ispričane kroz serije manjih ratnih priča (The War Stories) gdje se nastoji predočiti situacija na svakom bojištu posebno. The War Stories se temelje na nelinearnom formatu, pa se mogu igrati bilo kojim redom bez brkanja ukupne priče, budući da je svaka War Story kampanja za sebe, a protagonisti nisu međusobno povezani osim činjenicom da se svi oni bore u istom ratu.

Svaka War Story ima posebnu priču, i predstavlja Vam različite perspektive i motivacije. Uzmimo kao primjer podvige pilota Clydea Blackburna – njegov lik predstavlja pomalo zbunjujuće, višeznačne događaje nastale u kaosu rata i ostavlja vas da sami protumačite značenje njegovih pustolovina. Je li on bio nepažljivi lopov ili kockar, ili je dao sve od sebe da spasi svojeg suborca i preživi brutalnost prvog svjetskog rata?

Battlefield-1 Clydea Blackburna

Priča Clydea Blackburna je samo jedna od šest priča, i svjetlosnim je godinama udaljena od poslijeratnog profila Luce Vincenza Cocchiole, oklopnog talijanskog vojnika koji štiti svog brata blizanca od nadirućih neprijateljskih postrojbi. Akcija sva pršti od iskrenih osjećaja, a emotivna veza koju steknete prema likovima je ono što War Stories čini toliko dojmljivim i integralnim dijelom iskustva zvanog Battlefield 1.

War Stories nam donose i prvu generaciju tenkova i bojnih zrakoplova, koje se u to vrijeme smatralo naprednim oružjima. Jedna priča, „Kroz blato i krv“, vodi vas kroz rane dane tenkovske tehnologije, prikazujući sliku potpunog uništenja s naznakom panike gdje god bi se zloglasni i nepouzdani tenkovi pokvarili usred bitke. To je i trenutak kad se odvija jedna od najemotivnijih i najšokantnijih scena igre, s golubom listonošom, ali ne želimo vam pokvariti to iznenađenje i iskustvo.

battlefield-1-war-stories

Uz fenomenalne priče i likove koje War Stories nude, one služe i kao odličan trening za Battlefieldov multiplayer. Svaka priča ima naglasak na pojedinu aktivnost, poput letenja, upravljanja tenkovima, “stealth” ili preživljavanje opsade, s korisnim savjetima i trikovima koji se mogu iskoristiti u online multiplayeru.

Pokušate letenja u multiplayeru prije igranja “Friends in High Places” bio je očajan, ali korisni savjeti tijekom misije su nas poučili dovoljno da se vinemo u nebo i imamo 50% šanse da zadamo neku štetu protivničkom timu.

Battlefield 1: Multiplayer

Mnogi ljubitelji ove igrice se sjećaju da je prošla verzija Battlefield Hardline imala malene karte i reativno pitomije borbe. Ali Battlefield 1 sve to mjenaj nabolje: borbe jedan na jedan, ovaj put sa oružjima iz prvog svjetskog rata, primitivna vozila i hrpa bajoneta, znači u svakom slučaju mnogo krvi.

Različite operacije prisutne u multiplayer opciji Battlefield 1, nudi korisnicima mogućnost da se grupiraju u veće grupe do 64 igrača. Dok jedan tim brani, druga ekipa pokušava preuzeti različite točke interesa, i to sve skupa može trajati i nekoliko sati. Meč se može proširiti preko pet različitih područja u istoj regiji, slično igranju pet zasebnih malih igrica, ali s jednom glavnom pričom u koju su svi igrači uključeni. Tim koji gubi također dobiva pristup cepelinima, vlakovima za borbu, kao posljednju priliku da preokrenu tijek događaja u svoju korist.

battlefield 1 Team Deathmatch

U operacijama ćete naći Battlefield klasična osvajanja, dominacija, “Rush” i “Team Deathmatch”, koji su uglavnom isti kao i u prethodnim igrama. U multiplay varijanti igrači moraju stalno analizirati potrebe svoje momčadi, i shvatiti kako najbolje doprinose. Bilo da ste  liječnik koji podupire svoj desantni tim, ili snajperista iz daljine. Ili da uskočite u avion i pomognete svoje iz zraka? To je djelić opcija koje imate na raspolaganju u multiplayer verziji, što čini Battlefield 1 tako zanimljivim.

Tu je još jedan novi dodatak pod nazivom  “War Pigeon” (golub rata). Iako je ovaj mod novost, ima velike sličnosti sa drugim popularnim modom igre pod nazivom “Capture the Flag”, gdje je samo golub zamjenjuje zastavu. Ideja je da se uhvati goluba, napiše poruka i pusti ga se, bez da bude oboren. Izazov dolazi u pronalaženju sigurnog mjesta za pisanje poruke, što može potrajati par minuta, ovisno o tome koliko ste prekidani u bilo kojem trenutku. Budući da je vaša lokacija svima dostupna i na karti, možete očekivati mnoštvo napada i kaosa do izvršenja ovog zadatka, uz dobrodošlu potporu vašeg tima naravno.

battlefield-1-war-pigeon

Već smo spominjali da su prikazi borbe vrlo realistični, a kroz samu borbu se mijenja i okoliš. Kako borba traje, izgled bojišta se može promjeniti u trenucima. Npr. cepelin, ako je cepelin uspješno oboren, to će uništiti sve što se nalazi ispod. Ne govorimo o ljudima ovdje,  nego o cijelim zgradama, čak i francuski dvor sa dvoranom za ples “Blitz” može postati u potpunosti neprepoznatljiva, puna krša i vatre.

Ovakvi scenariji ne pripadaju samo cepelinima nego i tenkovi i RPG-i granatama ruše cijele zgrade i stvaraju kratere u okolišu, idealne za vaše buduće utvrđene pozicije.

Battlefield 1 ima prilično ograničeno prilagođavanje oružja, možete mijenjati vaš izgled putem Battlepacks-a, ali to ništa ne poboljšava oružje koje imate. Pucanje iz daljine je vrlo teško, nema nekih moćnih snajpera, nego vas stavlja na kušnju da se probate približiti neprijatelju što je moguće bliže, baš kao što je i bilo tijekom prvog svjetskog rata.

battlefield 1 recenzija

Jedno od područja u kojem Battlefield 1 nadilazi konkurenciju je zasigurno grafički i zvučni efekti. Iako bi igra bila dobra i sa prosječnom grafikom, kombinacija jake priče, visoka kvaliteta tekstura (pogotovo na PC-u),  uz zanimljive zvučne efekte čine Battlefield 1 jednom od najljepših ratnih igara ikad napravljenim. Iz maglovitih Argonne šuma čuje se zvuk čahura kako udaraju po podu, a sve jača tutnjava iz daljine nagovješćuje približavanje tenka, takvi mali detalje čine igru jednostavno neodoljivom.

Zaključak

Sa Battlefield 1, EA i DICE su dokazali da FPS igrači žude za kaosom i pucnjavom na bojnom polju, a ne pljačkom banke u središtu New Yorka. Ova igra stavlja naglasak na priče o pojedincima u prvom svjetskom ratu, a ne sam rat, što pokazuje da su oni koji su se borili u ratu – na obje strane – bili obični ljudi poput nas. Fenomenalan single-player, fantastičan multiplayer uz obilje grafičkih i zvunčnih efekata je dobitna kombinacija, koja će nas zalijepiti neko vrijeme za Battlefield 1, i postati jedno od naših najomiljenijih FPS igara ikad.

Piše: A.M.